Suomenlinnan paikallisosasto

Suomenlinnan paikallisosasto on Rannikkosotilaskotiyhdistys ry:n jäsenmäärältään suurin paikallisosasto, jäseniä on noin 100 jäsentä.

Sotilaskotimme toimii Suomenlinnassa Merisotakoululla.Isosaaren sotilaskoti suljettiin vuoden 2012 alusta linnakkeen lakkauttamisen vuoksi.

Muistolaatta Isosaaren kasarmin seinässä

Jäljellä vain muistolaatta Isosaaren kasarmin seinässä

Tervetuloa Merisotakoulun sotilaskotiin!

Uusi sotilaskotiemäntä on Johanna Siltala.

Merisotakoulun sotilaskodinhoitaja Johanna Siltala

Sotilaskotitoimintamme

Sotilaskotimme toimii Suomenlinnassa Merisotakoululla, jossa hoidamme ilta-aukioloja tarpeen mukaan. Kahvitamme omaisten päiviin osallistujat. Osallistumme parhaamme mukaan myös Upinniemen sotilaskodin päivystyksiin sekä vala- ja omaistenpäiviin. Kesäisin pidämme sotilaskotia auki kolmena yleisöviikonloppuna Kuivasaaressa.

Muita varojenkeruuaktiviteetteja
Syksyllä järjestämme Ritarihuoneen konsertin sekä myyjäiset Tuomiokirkon kryptassa. Molempien tuotot käytetään varusmiesten hyväksi.

Sisarellista yhdessäoloa
Kuukausittain järjestämme sisarillan, jonne ovat tervetulleita kaikki jäsenemme. Sisariltojen ohjelmassa on ollut muun muassa yritysvierailuja, askartelua myyjäisin, reseptien vaihtoa ja keskustelua kiinnostavista aiheista. Myös vierailta olemme kutsuneet kylään luoksemme.

Seniorisisarille on oma päiväkerhonsa, joka kokoontuu joka kuukauden toinen keskiviikko. Teemme tutustumiskäyntejä ja käymme ahkerasti teatterissa. Katso tapahtumat toimintakalenterista!

Jos olet kiinnostunut merellisestä monipuolisesta harrastuksesta, ota yhteyttä!

Lisätietoja ja yhteydenotot:

Puheenjohtaja Sirpa Holma